Wij helpen u niet alleen met advies maar helpen ook mee bij de ontwikkeling en de uitvoering van marketing activiteiten voor uw destinatie.
Toeristische hotspot.
Er zijn veel factoren die meespelen om destinatiemarketing succesvol te laten zijn. Zijn er voldoende accommodaties beschikbaar voor gasten ? Is er voldoende te beleven en hoe is de bereikbaarheid. De diensten en producten moeten betaalbaar zijn, verrassen en voorzien zijn van prachtig beeld & video. De consument staat centraal en niet uw toeristische organisatie. Toerisme is een topsector, dat betekent ook dat u ervoor moet zorgen dat toppers uw marketing oppakken. Er moeten voldoende middelen zijn om te investeren . De ondernemers met hun creativiteit en ondernemerschap zijn de ware promotors van uw destinatie. Deze ondernemers moeten ondersteund worden en actief deelnemen in de promotie van uw regio.
Met deze ondernemers gaan we met elkaar een partnership aan waarbij we telkens weer uitleggen hoe ze elkaar versterken door samen te werken. Wij adviseren en helpen ondernemers graag bij de marketing van hun bedrijf en destinatie.
Een grote uitdaging is het bij elkaar brengen van alle stakeholders.
Ondernemers hebben tegenwoordig allerlei mogelijkheden om direct in contact te komen met (potentiële) klanten én rechtstreeks zaken met ze te doen. Niet elke ondernemer zal hier de nodige tijd en aandacht aan kunnen geven maar het gereedschap word steeds eenvoudiger. Ondernemers zijn zelfdoeners en op toeristisch vlak vaak ook elkaars concurrenten. Hoe krijg je ze toch bij elkaar op een manier dat iedereen zijn bijdrage gaat leveren? Met elkaar staat uw regio er veel beter voor, het gemeenschappelijk belang moet op de voorgrond komen. Dit verkondigen en een club bij elkaar krijgen is ook dé grote uitdaging van elke destinatie organisatie. Hoe krijgt u een club bij elkaar waar iedereen de handen uit de mouw gaat steken en enthousiast is over de nieuwe marketing aanpak van uw regio ? De organisatie moet zorgen voor verbindingen en condities waarbinnen iedereen zich kan vinden en waar creativiteit zich kan ontplooien.
Is het eigenlijk nog van belang voor u als destinatie om energie te blijven steken in marketing, ontwikkeling en management ? Het wordt toch steeds drukker ?
Uiteraard blijft dit van belang en misschien wel meer dan ooit. Nationaal en internationaal is er steeds meer concurrentie. Wij adviseren uw marketing vooral zelf op te pakken met kartrekkers uit uw regio. Zo heeft u zicht op zaken en bent u van een goed resultaat verzekerd.
Consument Centraal
Uw inspanningen zullen succes hebben als er door alle partijen samengewerkt wordt en de consument centraal gesteld wordt. Nogmaals niet de organisatie dus … we kennen hier talrijke voorbeelden van hoe het niet moet … Succesvolle organisaties zijn organisaties die destinaties niet langer zien als een onderneming of een merk maar als een community waarin door verschillende onafhankelijke partijen wordt samengewerkt. Er is altijd behoefte aan samenwerking in een vorm dat alle stakeholders hiervan profiteren.
Focus op clicks daarna pas de bricks
Het is belangrijk uw online infrastructuur op orde te hebben. Investeer in een krachtig online netwerk inclusief bereik. Dit vergt in hoge mate kwaliteit en ervaring in online conceptontwikkeling op het gebied van vrije tijd en recreatie. Een hoogwaardige backoffice zorgt er weer voor dat je als organisatie snel kunt aanpassen en flexibel bent en altijd verbonden zult zijn met de online consument. Partners moeten samenwerken en de software / online systemen geven heldere informatie waar je goed op kunt sturen. Wij kunnen hierin voorzien, onze hoogwaardige automatisering biedt u alles wat nodig is om te kunnen begeleiden en sturen. ICT is dus geen uitdaging meer, de focus kan 100% liggen op de consument. Als de clicks beginnen binnen te komen is het uiteraard ook van belang fysieke informatie punten in uw regio te hebben.
Meer focus op beleving & interactie met de consument
Wij ondersteunen alle stakeholders van uw toeristische organisatie om bezoekers uit te nodigen en te ondersteunen voor, tijdens en na hun bezoek. Het succes van uw bestemming ligt vervolgens niet in het promoten van het merk maar in het doorvertellen van de beleving en ervaring van de toerist die het in zijn online netwerk deelt via talrijke social media kanalen.
Samenwerken & integratie van organisaties die met destinatie marketing bezig zijn
Slimme destinaties voegen alle organisaties die zich bezighouden met het aantrekken van investeringen/economische ontwikkeling in 1 nieuwe destinatiemarketing organisatie die gerund word door toppers die gewend zich afgerekend te worden op resultaat. Geen mooie verhalen en rapporten maar echte resultaten. Stop het oude denken , ga voor resultaat.
Belevenis
Belangrijk is dat de bezoeker van uw regio van het begin tot het eind verrast wordt en zijn of haar verwachting overtroffen is.
Inspireren en een geweldige beleving bieden.
BIG Data – Automated marketing
Wij verwerken data in TAS (eigen ontwikkeling) een BIG data systeem dat real-time data verzamelt, analyseert en beschikbaar stelt aan de leden van de organisatie. Zo hebben wij boekingsdata van meer dan 1 miljoen Nederlanders die precies aangeeft waar in welke periode in welke regio’s er bepaalde behoefte liggen op toeristisch gebied. Deze informatie geeft marketeers een bijzonder stuk gereedschap.
Management
Een destinatie marketing organisatie is een complexe samenwerking van onafhankelijke en individuele spelers die waarde creëren in een samenwerking. Wij kunnen in die organisatie meedenken , dirigeren en de projecten managen zonder het doel , de consument, uit het ogen te verliezen. Wij brengen partijen bij elkaar door verbindingen bloot te leggen om zo ervoor te zorgen dat iedereen in de organisatie gaat profiteren. Samen sterk. Wij hebben 20 jaar ervaring als marketing en boekingspartner van meer dan 1.500 toeristische organisaties in heel Nederland.
Wij focussen ons op onderzoek en ontwikkeling, training en kennisoverdracht. Wij leren de ondernemers in uw regio hun verhaal te vertellen. Wij inspireren in plaats van informeren. Onze hoogwaardige online systemen geven u kansen tegen online tech-reuzen en consumenten communities. Dit betekent bijvoorbeeld voor hotels aanzienlijke omzetverhoging. We kiezen voor mobile first, uw toekomstige bezoeker is uw marketeer. Uiteindelijk is ons doel dat uw bestemming goed op de kaart staat en dat uw organisatie zichzelf kan bedruipen en niet afhankelijk is van subsidies.
Klinkt dat goed ? Wij hebben alle expertise in huis. Neem contact op voor een eerste inspirerende sessie.
Met vriendelijke groet,
Rob Kraaijenvanger
088-5405850