Media trends 2019 & hotelmarketing tips

Door Blog

Hotelmarketing tips en media trends 2019

Als hotelier gebruikt u een breed scala aan tools om uw hotel vol te krijgen. Veel externe partners die op allerlei manieren meehelpen dit voor elkaar te krijgen. Om zoveel mogelijk zelf de touwtjes in handen te houden zijn er allerlei methodes uw hotel in beeld te krijgen bij de juiste doelgroepen.
Een trend in 2019 is de focus op doelgroepen via content creatie en distributie.
Doelgroepen bereiken via het vertellen van verhalen en belevenissen van uw klanten verspreiden. Consumenten zoeken  vertrouwen en de vele mooie belevenissen die dagelijks ontstaan in uw eigen bedrijf geven vertrouwen. Verhalen / content verzamelen is de eerste stap. Deze verhalen inzetten voor de marketing van uw hotel is een krachtige methode om blijvend bij uw doelgroep in beeld te komen. Goede distributie  en het juiste bereik verkrijgen is een tweede stap

Een sterk veranderend medialandschap zorgt ervoor dat u de aandacht van de consument moet verdienen in plaats van inkopen via de traditionele media. Bent u op zoek naar rijke ouderen in uw hotel. Focus op fietsen, culinair en wellness. Meer generatie familie hotel arrangementen zijn ook populair. Waar zitten ze online ? Goede distributie is dus een vereiste, dat is ook onze specialisatie !

Social lift
Heeft u al wel eens van social lift gehoord ?  Een campagne van ons met een Travel/Reis partner leverde 16 duizend vind ik leuks op. 2651 personen gaven commentaar en 2620 keer werd de campagne gedeeld. Daarmee bereikten we binnen 6 weken een groep van 893.472 vrienden en bekenden. Leuke hotel acties zijn dus heel goed weg te zetten via partners die sterke distributiekanalen hebben waar uw doelgroep zit. Ons 50+ social media kanaal bereikt met meer dan 150 duizend oudere fans kan een boost geven aan elke campagne.

De ‘ouderen’ van deze tijd verspreiden uw content via shares of likes en bepalen en waarderen zo uw content en het uiteindelijke bereik. Aandacht moet u verdienen en u moet er serieus de tijd voor nemen.

Budget gaat naar online
In 2019  geven adverteerders/hotelmarketeers meer geld uit aan digitale media dan aan traditionele media. Dat is ook volstrekt logisch. De consument loopt massaal weg bij print, de plusser zit meer en meer online. Een slimme adverteerder volgt dan ook zijn doelgroep en verlegt zijn focus van traditioneel adverteren naar een online strategie.

Timing
Rituelen veranderen, ook voor ouderen. Het journaal kun u kijken wanneer u wilt, de krant heeft eigenlijk altijd oud nieuws. Via online en social media kan de consument op allerlei momenten het laatste nieuws, trends of uitgebreide artikelen lezen. Een goed kwaliteitsblad koopt men nog wel om af en toe.

Content marketing
Goede content/verhalen vertellen is niet voldoende. Bereik verkrijgen kost geld. (paid media) Het is belangrijk goede online distributiekanalen te vinden die al een groot bereik hebben onder ouderen. Ons netwerk bijvoorbeeld bereikt honderdduizenden online ouderen iedere maand weer. Regelmatig moet u uw content verspreiden in dit soort netwerken waarbij de mate waarin u een social lift / bereik succes behaalt volledig inzichtelijk is. Ons zakelijke netwerk bereikt tienduizenden beslissers elke week opnieuw. Uw locatie in beeld bij de doelgroep.

Nieuwe hotel marketing
Nieuwe marketing richt zich niet meer op 1 merk maar ook op marktsegmenten. Hoteliers worden uitgever van hun eigen producten en diensten en luisteren naar en onderzoeken de wensen van hun klant. In deze zeer dynamische wereld winnen alleen zeer dynamische en innovatieve hotels die op tijd bij schakelen om op het juiste spoor te blijven. Hotel ketens kiezen uitgevers als partners.

Wij delen onze ervaringen met onze hotelpartners. U profiteert van ons netwerk en kunt onze tips en ervaring gebruiken uw eigen hotelmarketing te versterken.  Veel hoteliers weten wij zo al 15 jaar en langer te voorzien van kennis en omzet , zowel op leisure als zakelijk gebied.

Uw hotel goed in beeld bij de doelgroep ? Let’s Meet !

Met vriendelijke groet,

Christel Gieling

Directeur Recreatief.nl BV & Businessbookers BV
0316-581910

Getagged onder: