Media trends 2018 & hotelmarketing tips

Door Blog

Hotelmarketing tips en media trends 2018

Als hotelier gebruikt u een breed scala aan tools om uw hotel vol te krijgen. Veel externe partners die op allerlei manieren meehelpen dit voor elkaar te krijgen. Om zoveel mogelijk zelf de touwtjes in handen te houden zijn er allerlei methodes uw hotel in beeld te krijgen bij de juiste doelgroepen.
Een trend in 2018 is de focus op doelgroepen via content creatie en distributie.
Deze trend is in 2017 al ingezet en geeft u de kans via het vertellen van verhalen uw klanten binnen te krijgen. Verhalen die u zelf verteld of uw klanten laat vertellen. Veel mooie verhalen ontstaan dagelijks in uw eigen bedrijf. Deze verhalen inzetten voor de marketing van uw hotel is de meeste krachtige methode om blijvend bij uw doelgroep in beeld te komen. Goede distributie en het juiste bereik verkrijgen is uiterst belangrijk. Niet erg moeilijk wel belangrijk om goed in de gaten te houden dat er alleen maar positieve verhalen van uw hotel op het WEB verschijnen.

Een sterk veranderend medialandschap zorgt ervoor dat u de aandacht van de consument moet verdienen in plaats van inkopen via de traditionele media. Bent u op zoek naar de rijke ouderen in uw hotel. Focus op fietsen, culinair en wellness. Meer generatie familie hotel arrangementen zijn ook populair. Waar zitten ze online ? Goede distributie is noodzakelijk

Social lift
Heeft u al wel eens van social lift gehoord ?  Een campagne van ons met een Travel/Reis partner leverde 16 duizend vind ik leuks op. 2651 personen gaven commentaar en 2620 keer werd de campagne gedeeld. Daarmee bereikten we binnen 6 weken een groep van 893.472 vrienden en bekenden. Leuke hotel acties zijn dus heel goed weg te zetten via partners die sterke distributiekanalen hebben waar uw doelgroep zit. Social media kanalen met meer dan 100 duizend ouderen zijn geen zeldzaamheid meer.

De ‘ouderen’ van deze tijd verspreiden uw content via shares of likes en bepalen en waarderen zo uw content en het uiteindelijke bereik. Aandacht moet u verdienen en u moet er serieus de tijd voor nemen.

Budget gaat naar online
In 2018 geven adverteerders/hotelmarketeers meer geld uit aan digitale media dan aan traditionele media. Dat is ook volstrekt logisch. De consument loopt massaal weg bij print, de plusser zit meer en meer online. Een slimme adverteerder volgt dan ook zijn doelgroep en verlegt zijn focus van traditioneel adverteren naar een online strategie.

Timing
Rituelen veranderen, ook voor ouderen. Het journaal kun u kijken wanneer u wilt, de krant heeft eigenlijk altijd oud nieuws. Via online en social media kan de consument op allerlei momenten het laatste nieuws, trends of uitgebreide artikelen lezen. Een goed kwaliteitsblad koopt men nog wel om af en toe.

Content marketing
Goede content/verhalen vertellen is niet voldoende. Bereik verkrijgen kost geld. (paid media) Het is belangrijk goede online distributiekanalen te vinden die al een groot bereik hebben onder ouderen. Ons netwerk bijvoorbeeld bereikt honderdduizenden online ouderen iedere maand weer. Regelmatig moet u uw content verspreiden in dit soort netwerken waarbij de mate waarin u een social lift / bereik succes behaalt volledig inzichtelijk is.

Nieuwe hotel marketing
Nieuwe marketing richt zich niet meer op 1 merk maar ook op marktsegmenten. Hoteliers worden uitgever van hun eigen producten en diensten en luisteren naar en onderzoeken de wensen van hun klant. In deze zeer dynamische wereld winnen alleen zeer dynamische en innovatieve hotels die op tijd bij schakelen om op het juiste spoor te blijven. Hotel ketens kiezen uitgevers als partners

U kunt natuurlijk ook blijven kiezen voor hotelpartners die dus doen wat u eigenlijk zelf zou moeten doen.  Wij delen onze ervaringen met onze hotelpartners. U profiteert van ons netwerk en kunt onze tips en ervaring gebruiken uw eigen hotelmarketing te versterken.  Veel hoteliers weten wij zo al 15 jaar en langer te voorzien van kennis en omzet , zowel op leisure als zakelijk gebied.

Uw hotel goed in beeld bij deze doelgroep ? Vrijblijvende afspraak ? laat het ons weten.

Met vriendelijke groet,

Patricia Voorhout

Plusser.nl – Ouderen marketing – Dit is een netwerk & initiatief van Recreatief.nl BV & Businessbookers BV
p.voorhout@plusser.nl
088 – 540 58 80

Getagged onder: